Добре дошли в bilki.bg - Раят на билките!

Моята Количка 0 бр. 0,00 лв.

Смущения в биологичния часовник на организма

Причини за смущения в биологичния часовник на организма

Нарушение на нормалния цикъл на заспиване и събуждане, причинено от пътуването със самолет през няколко часови пояса. Симптомите включват умора, раздразнителност, разконцентрираност, дезориентираност, проблеми със съня и апетита.

Смущения в биологичния часовник на организма

Лечение при смущения в биологичния часовник на организма

Практически съвети при смущения в биологичния часовник на организма

• Няколко дни преди полета се наспивайте добре.

• Пътувайте през деня, за да пристигнете вечерта или през нощта.

• Не пийте алкохол по време на полета, но приемайте много други течности, за да се предпазите от обезводняване.

• По време на полета яжте лека храна.

Хомеопатия при смущения в биологичния часовник на организма

• Вземайте арника (Аrniса) през 3 часа по време на полета и 2 пъти дневно 3 дни след приземяването.

• Ако при смяната на часовите пояси разликата е била твърде голяма, вземайте Соссulus indicus 5 пъти на ден З дни след приземяването.

Аромотерапия при смущения в биологичния часовник на организма

• Някои въздушни компании вече използват аромотерапията, за да помогнат на пътниците да се отпуснат. За успокояване се препоръчва лавандулата, а за освежаване и ободряване - розмаринът и лимонът.

Хранене при смущения в биологичния часовник на организма

• Следната диета, подходяща за това състояние, бе съставена от американския учен д-р Чарлз Ехрет. Доказано е, че помага за пренастройването на биологичния часовник в организма и предпазва от характерните симптоми.

• Изчислете часа на закуска на мястото, където отивате.

• Три дни преди отпътуването спазвайте следния режим:

• Ден 1: Закуската и обедът ви трябва да са богати на белтъчини, а вечерята - на въглехидрати. Никакво кафе, чай или кола освен между 3 и 5 часа следобед.

• Ден 2: Приемайте леки храни като салати, супи,плодове и сокове.

• Ден 3: Същото като ден 1.

•Ден 4: Яжте леки храни; ако пиете кафе, пийте го само сутрин, ако пътувате на запад, или само вечер, ако пътувате на изток. Не пийте алкохол по време на полета. Ако е възможно, спете до времето за закуска. Закуската Ви трябва да е богата на белтъчини; изяжте я по времето за закуска на мястото, където отивате. Стойте будни и активни и се хранете в часовете, съответни с часовете за хранене на мястото, към което пътувате.

 

 

Продукти свързани със статията

  1. ЛАВАНДУЛА МАСЛО, LAVENDER OIL, БИОХЕРБА, 10мл
  2. МАСЛО ОТ РОЗМАРИН, ROSEMARY OIL, БИОХЕРБА, 10мл
  3. ЛИМОН МАСЛО, LEMON OIL, БИОХЕРБА, 10мл