Ако има едно нещо, което ни мъчи по време на лятото, е как да се справим с умората и сънливостта, когато сме изложени на слънце?

умора през лятото

Излагайки се на слънце може да се намали производството на мелатонин, а мелатонинът е интегрален хормон, който регулира настроението ни. По-ниските нива на мелатонин могат да бъдат една от причините, поради които може да се чувствате отслабени на слънчевата светлина. Основен механизъм на тялото ни за контрол на температурата е потенето, тъй като изпаряването на влага от кожата води до разхлаждане. Когато се потим, ние губим и важни за нормалното функциониране на тялото минерали като магнезии и калий. Магнезият, например, участва в регулацията на мускулните контракции и предаването на нервните импулси. Също така, той е необходим за функционирането на многобройни ензими, участващи в производството на енергия и спомага за синтеза на протеините, необходими за поддържане на мускулната маса.В допълнение към циркулацията на кръвта в кожата и в мастните тъкани, потенето е много важен елемент за регулация на телесната температура. Когато се потим, тялото ни губи вода. Този процес изтощава тялото от енергия.

Дехидратация, водеща до запек

Потенето води до загуба на вода, което води до дехидратация, което от своя страна води до запек и 

запек през лятотоподуване на корема. Това е една от основните причини, поради които се чувствате като зомби през лятото. Също така, за да поддържаме телата си охладени и да избегнем прегряване, храносмилателната ни киселина намалява през лятото. Това означава, че способността на стомасите ни да усвояват тежки храни през лятото е по-малка.

Загубата на сол също ви кара да се чувствате мързеливи

Друга причина за липсата на енергийни нива през летния сезон е загубата на сол, т.е. натрий. Загубата на сол поради изпотяване може да доведе до ниски нива на натрий в организма - хипонатриемия. Това може да причини замайване, главоболие и мускулни крампи, особено ако тренирате през летния сезон. За да се борите с това, пийте електролитни напитки и се поддържайте хидратирани.

Внезапна промяна на температурата

Внезапната промяна в температурата, която настъпва, когато излезете от климатизирано помещение към горещото на открито, също е отговорна за това,да се почувствате летаргични. Бързата промяна на температурата може да предизвика безпокойство, което може да нагрее тялото ви, изтощавайки го от енергия.

Как да се справим с лятната умора?

хидратиране през лятото

Пазете се хидратирани и яжте много плодове. Включете много фибри и противовъзпалителни храни. Една от причините да спазвате здравословна, балансирана диета е, че ще повишите нивата на енергия. Изберете за плодове като папая и цитруси, храни, богати на витамин D ( рибеното масло, яйцата, черен дроб). Ако излизате от климатизирано помещение, не забравяйте да го изключите 5-10 минути преди това, за да се регулира телесната температура.

Неспокойният сън през лятото

През лятото дните са по-дълги, продължителността на слънчевата светлина е много по-дълга. Това се отразява на появата на мелатонин. Следователно сънят идва при нас много късно през нощта. За спокоен сън, изключете светлините, избягвайте мобилния си телефон или телевизор и четете, за да може мозъкът да получи сигнал, че е време да спи.