Безплатна доставка над 49лв Виж условията
Език: BG
Валута: USD
  • USD
  • EUR
  • GBP
  • BGN
Добре дошли в bilki.bg! |

Кошница

0 артикула

Категории продукти

Киселини в стомаха – предпазване, лечение, билки

Причиняват пареща болка в хранопровода и гърдите, често придружена с оригвания (които сякаш облекчават), а понякога и с чувството, че има заседнала храна. Причините за това са различни, най-често се дължи на преяждане или на прекалената консумация на калорични храна с много подправки и алкохол. Стресът също оказва влияние. Киселините в стомаха са характерни за бременните жени и за хората с наднормено тегло.

Киселини в стомаха

Предпазване

• Избягвайте калорични храни с много подправки.

• Яжте по-малко, но по-често и избягвайте трудносмилаеми храни за вечеря.

• Правете редовно упражнения, за да улесните храносмилането - но не и непосредствено след хранене.

• Опитайте се да намалите стреса.

Лечение

Билки

• Настойка от ливадник действува успокоително върху лигавицата на храносмилателния тракт: 1-2 чаени лъжички от изсушената билка се попарват с чаша вряща вода, запарва се 15 минути и се пие три пъти дневно.

• Може да се вземе джинджифил на капсула или като отвара: чаена лъжичка и половина от прясно настъргания корен се залива с чаша вода и къкри 10 минути на слаб огън. Пийте при нужда.

Хомеопатия

Вземайте по 1 таблетка на всеки 15 минути в продължение на един час и повторете, ако е необходимо:

• След калорични храни, с отделяне на газове и вгорчено оригване: медицински въглен.

• След храни с много подправки, кофеин, алкохол: блювателен орех (Nux vomica).

• Пареща болка, особено болезнена в ранните утринни часове: бял арсеник (Arsenicum album).

Китайска медицина

• Смята се, че киселините в стомаха се причиняват от нарушеното равновесие между далака и черния дроб. Препоръчват се билки като женшен, лакрица (сладник) и портокалови кори. Да се избягват кисели и „студени“ храни (банани, грейпфрут, салати, дини, домати).

Хранене

• Яжте по-малко и по-често.

• Избягвайте кофеина (кафе, чай, шоколад, кола), алкохол, захар, газирани напитки, подправки и мазни храни.

 

• Неутрализирайте киселинността, като консумирате повече алкални храни: пресни плодове и зеленчуци (но не и мляко).

Упражнения

• Редовните упражнения, като ходене, бягане, плуване или колоездене, поне 3 пъти седмично помагат за смъкването на теглото, премахват напрежението в стомаха и стреса. Да се изпълняват 3 часа след хранене.

Традиционни медицина

• От аптеките могат да се купят средства против киселини в стомаха, смес от магнезиев и алуминиев хидроксид. Вземат се час-два преди хранене и преди сън. Хората с високо кръвно налягане, болни бъбреци и всякакъв вид кървене на червата да ги приемат предпазливо.


За по-добро обслужване и изпълнение на вашите поръчки използваме "бисквитки" (cookies)   Разбрах