Добре дошли в bilki.bg!

Моята Количка 0 бр. 0,00 лв.

Схващане на прасеца – лечение, хранене, масаж

Спазми и схващане на прасеца възникват по различни причини: носене на неудобни или на обувки с висок ток, внезапно напрегнато движение или липса на определени хранителни вещества. Постоянната болка в прасеца, придружена от зачервяване и подпухване е знак за венозна тромбоза, която се нуждае от спешна медицинска помощ.

Схващане на прасеца

Лечение при схващане на прасеца

Схващане на прасеца през нощта

Преди да говорим за причините за схващане в мускулите на прасеца, предлагаме да разберем механизма на появата им. Конвулсиите се наричат ​​неволно и неконтролирано свиване на мускулите. Със сила на воля ние не можем нито да затегнем, нито да отслабим спазъм, нито да го локализираме. Нощните схващания на мускулите на прасеца могат да се проявят по различни начини. Това може да бъде сравнително дълъг период на мускулно напрежение и тогава говорим за това, което „свали крака надолу“. Или може би кратка серия схващаиня, малка по сила, когато мускулът изглежда, че трепери. Обикновено това състояние се отбелязва след продължителни и тежки физически натоварвания, но може да бъде свързано и с други причини.

Обикновено говорим за нощни схващаия в прасците, но местоположението им може да бъде различно: пръст, крак, подбедрица и т.н. В зависимост от продължителността и характера на схващанията, спазмите се разделят на:
Миоклонични - вид мускулни потрепвания, ритмични или неправилни. Тяхната отличителна черта е безболезненост.
Клонични - ритмични схващания на мускулите, които могат да продължат достатъчно дълго. Ако малките мускули се свият, тогава се говори за тик. Външно клоничните гърчове могат да се проявят като мускулен тремор.
Тонични - обикновено наричаме „намален мускул“. Мускулът се свива и не се отпуска известно време. Тоничните крампи са придружени от дискомфорт или болка. Нощните схващания в краката обикновено са от този тип.

Как да действате в случай на остри крампи

Лечението на нощни спазми означава лечение на патологията, която ги е причинила. Ако обаче дискомфортът в краката се появява само от време на време, тогава можете да помислите за облекчаване на състоянието. И за това е необходимо да се премахнат провокиращите фактори. Балансирайте храненето: пийте повече вода, намалете или премахнете алкохола от диетата, яжте повече храни, които съдържат калций и магнезий (мляко, извара, елда, авокадо, банани). Тези елементи имат голямо значение в механизма на мускулните контракции. Носете удобни обувки. Ако обувките са твърде тесни, компресират стъпалото или ако прекарвате много време на високи токчета, тогава това неминуемо причинява нощни крампи на краката при жените. Удобното и естествено положение на крака в обувките не възпрепятства нормалния приток на кръв, което означава, че кракът е по-малко уморен и по-малко вероятно да изпитва спазми. Правете превантивни упражнения, особено ако се движите малко през деня. Ниското ниво на физическа активност води, наред с други неща, до проблеми с кръвоносните съдове и разширени вени, които причиняват гърчове. Разходете се, разточете малка топка или специална ролка с крак, издърпайте пръста на крака няколко пъти над себе си и отпуснете крака. Всичко това ще помогне за активиране на кръвообращението.

Хранене при схващане на прасеца

• С увеличената употреба на калций се избягва схващането на прасеца. Източници на калций са: млякото, сиренето и киселото мляко, зеленчуците с тъмнозелени листа, цветното зеле, консервираната риба, сушеният боб и грах, бадемовото масло и сусамът.

Витамин В е от голямо значение за усвояването на калция. Той се образува в кожата при излагането й на слънце и се съдържа в подсиленото с витамини мляко черния дроб, яйчения жълтък, черния дроб на треска и в рибата.

• При схващания на прасеца нощем помага витамин Е. Увеличете неговата употреба, като консумирате покълнала пшеница, слънчогледово семе, соя, зехтин, яйца и магданоз или вземайте витамин Е на таблетки, 300 Е дневно.

Масаж при схващане на прасеца

• Масажът стимулира кръвообращението във вените на краката: атомарна мед (Cuprum metallicum).

• Седнете на твърда повърхност със свити колене. С долната част на дланите масажирайте мускулите отзад на прасците, като започвате от средата и разтривате към външната част.

• След това с помощта на палците правете кръгообразни движения по целите прасци.

• Тези техники могат да се приложат и в банята, с насапунена изтривалка на ръцете.

Акупресура при схващане на прасеца

• Акупресурата може да облекчи болката. Прилагайте дълбочинен натиск на посочените точки.

Упражнения при схващане на прасеца

• Редовните разходки, колоезденето и плуването предпазват от схващане.

• За да разтегнете мускулите на прасеца при спазъм, застанете с лице към стената, на около метър, с прибрани крака. Поставете дланите на стената и се наклонете напред, без да отлепяте петите от пода. Трябва да усетите обтягане на гърба и прасците. Преместете краката напред или назад, за да се приспособите към обтягането.

Йога при схващане на прасеца

• Позата „посрещане на слънцето" способства за цялостното разтягане, особено на краката .

Традиционна медицина при схващане на прасеца

• Лекарите препоръчват разтягане и маса на въпросните мускули. Ако схващането се появява през нощта, предписват се лекарства, съдържащи калций или хинин, за предотвратяване на болката.

  1. Бадемово масло, Масло от сладък бадем, БИОХЕРБА, 100мл

    Бадемово масло, Масло от сладък бадем, БИОХЕРБА, 100мл

    Редовна цена: 4,99 лв.

    Промо цена 4,94 лв.

    1%

  1. СУСАМ БЕЛЕН СЕМЕ