Безплатна доставка над 49лв Виж условията
Език: BG
Валута: BGN
  • BGN
Добре дошли в bilki.bg! |

Кошница

0 артикула

Категории продукти

Предменструален синдром – лечение, хранене, хомеопатия

Група симптоми, както физически, така и емоционални,които обикновено се проявяват у жените седмица или две преди началото на менструалния цикъл. Най-често срещаните признаци са раздразнителност, напрегнатост,депресия, умора, жажда, задържане на течности, болезненост в гърдите, болки в главата, гърба и стомаха.

Предменструален синдром

Лечение

Хранене

Смята се, че следните хранителни вещества помагат за предотвратяването и облекчаването на предменструалния синдром.

Витамин В: доказано е, че ако се приемат дневни дози от 50 мг. през целия месец, симптомите ще намалеят.

• Витамин Е: болките в гърдите често намаляват след приемането на 100-600 UI дневно.

Магнезий: при болки в гърдите, напрежение и напълняване вземайте по 200-300 мг. дневно.

• Следвайте следните препоръки за хранене:

• Избягвайте алкохола, кафето, чая, колата и шоколада,които утежняват симптомите.

• Яжте редовно храни, които поддържат нивото на кръвната захар.

• Яжте храни, богати на влакна, за да избегнете констипацията.

Изследванията показват, че маслото от иглика действа благоприятно на жени,страдащи от болки в гърдите,раздразнителност и депресия. По време на цикъла вземайте дневно по 6 капсули от 500 мг. За проявяване резултатите от това лечение са необходими най-малко З месеца.

Хомеопатия

Да се взема сутрин, обед и вечер в продължение на З дни, като се започне 24 часа преди очакваното появяване на симптомите:

• При прекалена чувствителност и към най-малкото несъгласие, склонност към плач: съсънка (Рulsatillа).

• При избухване от раздразнение от глупостта на околните: блювателен орех (Nux vomica).

• При преумора, неудовлетвореност, изтощение и раздразнителност: сепия (Sepia).

Китайска медицина

• Акупунктурата е особено полезна. Препоръчват се билки като китайска ангелика, бял божур и лимонка.

Упражнения

• Умерените физически упражнения отпускат мускулите, подобряват кръвообращението и предотвратяват задържането на течности. Освен това стимулират производството на ендорфините, които подобряват настроението.

• Спортувайте редовно през целия месец, но увеличете активността си седмица или две преди менструацията.

Релаксация

• Смята се, че стресът оказва влияние върху симптомите на предменструалния синдром. Упражненията по йога или медитацията ще ви помогнат да се освободите от стреса. Старайте се да планирате живота си така, че през седмицата преди менструацията да имате повече време за сън и почивка .

Традиционна медицина

• Най-често се препоръчва витамин В6(100 мг. 2 пъти на ден). Противозачатъчните хапчета се предписват за забавяне на овулацията. Понякога в продължение на няколко дни през втората половина на менструационния цикъл се дава прогестерон, който коригира хормоналните нарушения.


За по-добро обслужване и изпълнение на вашите поръчки използваме "бисквитки" (cookies)   Разбрах