ИСТЕРИЧНИ ПРИСТЪПИ ПРИ ДЕЦАТА И ЗАХАР, ИМА ЛИ ВРЪЗКА

истерични пристъпи, деца, захар Децата  и захарта - хранене при децата

Анна Ларсън от Швеция имала проблем с детето си, което често изпадало в хистерии. Момиченцето проявявало резки промени в настроението си, което се дължало от липсата на захар. Анна Ларсън предприела драстични мерки и спряла захарта от менюто на детето. Каква била изненадата ѝ, когато избухванията, хистериите, промяната в настроението и тръшканията, буквално за седмици изчезнали. Намаляйки приема на захар на четиригодишното си дете, заменяйки сладкото с плодове и домашно приготвена храна, довело не само до успкояване на детето, но и до по-спокоен сън. Жената споделила опита си във Фейсбук и това довело до над 2400 споделяния само за ден. Именно заради тези споделяния и изхождайки от личния ѝ опит, решихме да споделим с вас тази статия.
 

Ако детето ви пие сутрин сок, яде суха закуска, поничка или сандвич от пшенично брашно. За обяд приема шоколадово мляко, хамбургер, дюнер, или сандвич с желе и масло. След училище си похапва бисквитки със сода или сок. За вечеря - тестени изделия от бяло брашно със сос за спагети, но без зеленчуци, а след това и десерт.
 

Ако е така, най-вероятно, то е пристрастено към захарта, или най-малкото прекалява със сладките, преработени храни до такава степен, че почти спира да яде пълнозърнести храни, зеленчуци и протеини, от които се нуждае, за да расте здраво и силно.

Само за сведение една безалкохолна напитка съдържа 2 супени лъжци захар. Някои родители знаят със сигурност, че едно дете може да получи зависимост към захарта, докато други само предполагат, че има проблеми при прекаляване със захар, но със сигурност не могат да говорят за зависимост.

Ако детето ви:

- пие повече от една чаша напитки, като (сок, газирана вода, плодово, газирано, спортни и енергийни напитки, чай със захар);

истерични пристъпи, деца, захар - за закуска обикновено яде нещо сладко, например подсладени зърнени закуски и понички, сандвич от пшенично брашно, палачинки и вафли,

или

- яде повече от една или две сладки на ден (сладки, бисквити, сладко с кисело мляко и плодови аромати, желета, торти, кифли и студени десерти като сладолед)

или

- детето не яде правилно на обяд, не яде никакви зеленчуци, но винаги има достатъчно място за сладък десерт,

или

- едно дете не може да спре на една порция сладко и изисква повече,

или

- настроението на детето зависи от това, което яде: след сладко, то е изпълнено с енергия, но след един-два часа се уморява.

Ако изброеното е част от ежедневието на детето ви, то значи че то прекалява със сладкото, а това вече е опасно за неговото здраве. За щастие, можете да помогнете на детето си да се отърве от този лош навик.

 

Как да убедите детето?

 Какво не е наред с даването на две "бисквитки" всеки ден?

истерични пристъпи, деца, захар Като цяло, нищо. Поради това не трябва забранявате напълно сладките, а просто да ограничите дневния прием на добавена захар. В повечето случаи, тези бисквитки не са единственият източник на захар, защото по всяка вероятност през деня  детето започва деня си със закуска, пие шоколадово мляко, сок или сода, яде шоколади или плодови дъвчащи бонбони, а след вечеря, яде десерт.

Всички тези сладки заедно увеличат риска от наднормено тегло и затлъстяване, диабет, сърдечно-съдови заболявания, някои видове рак, провокират поведенчески промени. Развалят им се зъбите, костната тъкан омекотява (това може да доведе до остеопороза и фрактури), имунитетът отслабва. Поради вредни съставки в продуктите, детето ви може да не е в състояние напълно да реализира интелектуалния и физически потенциал и да се справи с болестите. Залозите са много високи!

Децата сами по себе си обикновено се чувстват безсмъртни (и трябва да са такива), затова е полезно да им обясним всички тези заплахи по-разбираемо.

Необходимо е да се подходи внимателно и деликатно, но в крайна сметка самите вие ще се учудите колко е полезно спирането на захарта.

При спиране на захарта или най-малко ограничаването ѝ, децата стават  по-спокойни, започват да консумират по-здравословни  храни, спят спокойно и непробудно. Лошото настроение, прищевките и избухванията остават в миналото.

Бъдете внимателни при даването на захар и се постарайте детето да яде повече плодове и зеленчуци, отколкото шоколад и сладки.