Безплатна доставка над 49лв Виж условията
Език: BG
Валута: USD
  • USD
  • EUR
  • GBP
  • BGN
Добре дошли в bilki.bg! |

Кошница

0 артикула

Категории продукти

Умора – практически съвети, лечение, аромотерапия, йога

Умора, която не минава след здрав сън, може да се дължи на анемия ; МЕ ; инфекциозна мононуклеоза ; депресия ; скръб; потиснатост ; недостиг на хранителни вегщества; натравяне с екологически замърсена храна, пушене, пиене или лекарствени средства, от липсата на свеж въздух и упражнения. Може също да се окаже един от началните симптоми на бременност или симптом на скрито заболяване. Ако умората е постоянна и не минава от дадените по-долу съвети, обърнете се към лекар.

Умора – практически съвети, лечение, аромотерапия, йога

Лечение

Практически  съвети

• Осигурете си поне осем часа сън нощем . Свикнете да си лягате и да ставате рано.

• Поставяйте си цели всеки ден, но да бъдат изпълними. Като знаете, че сте в състояние да контролирате действията си, ще успеете да ги изпълните, без да се преуморявате.

• Вместо да гледате телевизия вечер, отделете време за активни занимания като: четене, шиене, плетене, играене на някаква игра, рисуване и т.н.

Аромотерапия

• Ментовото масло стимулира и укрепва. Капнете 2 капки във ваната с 4-6 капки розмарин или на носна кърпичка и вдишайте.

Хомеопатия

Арника на всеки 10 минути по 3 дози,вземат се вечер и помагат човек да се отърси от делничното напрежение; подобряват съня.

Цветолечение на Бах

Маслини: яжте по няколко пъти дневно, в продължение на 4-7 дни.

Хранене

• Ниската кръвна захар е честа причина за умората, която се появява в средата на сутринта и следобеда.

• Недостигът на желязо също е честа причина за умората.

• Започвайте деня с обилна закуска.

• Яжте пълноценна храна, която включва много плодове и зеленчуци, ограничено количество белтъчини и нискомаслени продукти. По-добре яжте няколко пъти на ден по-лека храна, отколкото набеднъж много.

• Осигурете си употребата на комплексни въглехидрати (хляб, картофи, пюре, ориз). Избягвайте „празните въглехидрати", съдържащи се в захарта (безалкохолни напитки, шоколад, торти и т.н.).

• Избягвайте алкохола.

Упражнения

• При необичайна умора, която не е свързана с вирусна инфекция, упражненията със средна натовареност ще Ви помогнат да спите по-добре и ще освободят енергията. Полезни са всякакъв вид упражнения, които предизвикват потене.

Релаксация

• Умората често се причинява от затормозяваща грижа или стрес. Ако знаете какво точно Ви безпокои, опитайте се да го обсъдите с някого, на когото вярвате и когото уважавате. Ако проблемът не може да се разреши веднага, направете така, че всеки ден да има известно време, когато да не мислите за това, и се върнете към него след седмица или месец. Специализираната психотерапия или лекарската консултация помагат да се разрешат проблеми, които причиняват продължителна потиснатост или стрес.

• Медитацията и биозареждането помагат да се осъзнаят стресовите фактори и да се премахнат.

• Масажът е прекрасен начин за отпускане и бързо възстановяване.

Йога

Заниманията по йога невероятно добре зареждат с енергия. Те подобряват дишането, като увеличават кислородното съдържание, подобряват кръвообращението с разтягането на мускулите и разтоварват съзнанието.

Редовните занимания премахват умората. Следните упражнения трябва да са първото нещо, което да направите сутрин след ставане:

• Застанете с разтворени крака и протегнати встрани ръце. Правете махове с ръцете надясно, колкото се може по-назад, като извивате главата и раменете наляво,а след това и гърба. Повтаря се 5 пъти.

• Отпуснете постепенно ръцете, главата и трупа на пода пред Вас. Вдишайте и изправете нагоре трупа и главата Колкото се може повече, като ръцете Ви служат за опора. Стойте така няколко секунди, издишайте и повторете отначало.

Традиционна медицина

• Умората е едно от най-честите оплаквания. Редовните прегледи се изискват, за да се лекува сериозно заболяване. Лечението цели да се премахне причината за смущението.


За по-добро обслужване и изпълнение на вашите поръчки използваме "бисквитки" (cookies)   Разбрах