Безплатна доставка над 49лв Виж условията
Език: BG
Валута: USD
  • USD
  • EUR
  • GBP
  • BGN
Добре дошли в bilki.bg! |

Кошница

0 артикула

Категории продукти

Лечение на болка - практически съвети, аромотерапия

Усещане, което може да варира от леко неразположение до мъчително преживяване. Първоначално болката е предупреждение за някакво смущение, което трябва да бъде лекувано. Като хронична се определя болката, която въпреки лечението продължава повече от 6 месеца.

Лечение на болка

Лечение на хронични болки

Практически съвети

• Един от проблемите при болка, за която няма някаква конкретна причина, е установяването и приемането й. Една от първите стъпки към лечение е осъзнаването на факта, че болката наистина съществува и че вие се грижите за нейното отстраняване. Приемането на болката ви помага да гледате по-реалистично на бъдещето, когато може да сте по-здрави и по-щастливи.

• Присъединете се към помощна група. Споделянето на преживяното спомага за приемането и преодоляването на болката.

• Опитайте се да не изоставяте хобитата и увлеченията си от времето преди появяването на болката. Развийте нови интереси.

• Наистина се постарайте да говорите и мислите по-малко за своята болка.

Хранене

• Изследванията показват, че аминокиселината деоксифенилаланин (D,L-DLPA) значително облекчава болката. Препоръчват се по 2 таблетки от 375 мг. 3 пъти на ден преди хранене. Ако няма подобрение, увеличавате дозата. Ако и сега не забележите подобрение, прекратете лечението. Обикновено резултатът се проявява до 7 дни. След това дозата постепенно се намалява до достигане на минималната.

• Когато болката се дължи на възпаление, се препоръчват 6 x 500 мг. масло от иглика и 1 таблетка витамин В комплекс дневно.

Аромоторапия

• Аромотерапевтичният масаж подпомага успокояването. Може да се използват  етерични масла. Доказани са отпускащите и успокояващи свойства на лавандулата. Прибавете няколко капки във ваната или го вдишвайте от носната си кърпичка.

Масаж

• Масажът, направен от приятел, роднини или специалист, действа много отпускащо. Той е изключително полезен при много видове болка. Но се допитайте до лекар дали е подходящ за вашето състояние.

Акупресура

• Основните точки за облекчаване на болката са показани на илюстрацията. Притискайте силно, за предпочитане с палеца, в продължение най-малко на една минута.

Упражнения

• Упражненията стимулират производството на ендорфини, които намаляват болката по естествен път. Освен това отвличат вниманието ви от мисълта за болка. Консултиряйте се с лекар, преди ди започнете изпълнението на някоя от следващите програми.

• Всекидневно ходене по равен терен: през първата седмица ходете толкова, колкото можете. Ако почувствувате увеличаване на болката, преустановете упражненията, докато тя изчезне. Постепенно увеличавайте натоварването.

• Натоварването на всички мускули при плуване често води до цялостно успокояване на болката. Някои физиотерапевтични центрове разполагат със специални басейни за хидротерапия.

Релаксация

• Релаксацията спомага за производството на намаляващите стреса ендорфини, които освен това облекчават и болките.

• Всекидневно отделяйте време за почивка. Седнете или легнете удобно, не вдигайте телефона, не отваряйте вратата и помолете останалите да не ви безпокоят. Слушайте музика или касета за релаксация.

• Ако мислите ви непрекъснато се връщат към проблемите и тревогите, от лявата страна на лист хартия избройте по важност тези проблеми; от дясната страна запишете възможните начини за тяхното решаване. Обмислете всяка точка в продължение на 2 минути. След това оставете листчето настрани и започнете релаксацията.

• Изпълнението на следната процедура спомага за отпускането:

• Затворете очи и се съсредоточете върху тялото си. Последователно насочвайте вниманието си върху всяка част, като започнете от пръстите на краката и завършите с лицето и очите. Съзнателно се опитайте да отпуснете всяка една от частите. Цялата процедура трябва да продължи най-малко 10 минути.

• Биологичното зареждане, упражненията по йога и медитацията също водят до отпускане и успокояване.

Визуализация

• Всеки ден отделяйте време за изпълнението ни следната процедура: Седнете възможно най-удобно в тиха стая, затворете очи и си предстивете цвета и формата на вашата болка. Това може да бъде предмет, символ или абстрактен образ. Представете си кой цвят или коя форма биха намалили болката ви. Представете си, че питате болката дали има да ви каже нещо и как ще е най-добре да я лекувате. Опитайте се да се занимавате с визуализация най-малко 10 минути. Постепенно удължавайте продължителността на заниманието.

Специализирана помощ

• Акупунктурата е много ефективна при облекчаваме на болката.

• Може да се използва хипноза.

• Презкожното електронно стимулиране на нервите, което се извършва в някои болници, действа като акупунктурата, но без игли. Потърсете повече информация от лекар или в местната болница.

Традиционна медицина

• Възможните начини за лечение включват обезболяващи и отпускащи мускулите средства, нестероидни противовъзпалителни лекарства, местни упойки (спрейове, капки или инжекции). В някои случаи се използва неврохирургията, за да се отстранят причиняващите болка нерви.


За по-добро обслужване и изпълнение на вашите поръчки използваме "бисквитки" (cookies)   Разбрах