Безплатна доставка над 49лв Виж условията
Език: BG
Валута: USD
  • USD
  • EUR
  • GBP
  • BGN
Добре дошли в bilki.bg! |

Кошница

0 артикула

Категории продукти

Болки в кръста - масаж, акупресура, упражнения

Известна повече като лумбаго, болката в кръста може да бъде причинена от неправилна извитост на долния край на гръбначния стълб, позната като лордоза или хлътване на гърба. Болката може да се дължи и на неправилна стойка, напрягане на мускулите при вдигане на тежести, наднормено тегло, слаби стомашни мускули или артрит. Болката ниско в гърба може да е резултат и на дегенеративни болести като артрит или на инфекция на самите кости. Препоръчва се да се посъветвате със специалист, преди да се заемете със самолечение.

Болки в кръста

Лечение при лордоза или мускулно напрягане

Цветолечение на Бах

• Трудности с отпускането и съня: камшик, четика.

• Умствена и физическа умора: габър.

Масаж

• Масажирайте гърба, като обърнете особено внимание на долната част и седалищните мускули. Това намалява напрежението в мускулите, успокоява болката и възстановява изгубената подвижност. Не масажирайте прешлените, а мястото от двете им страни с резки движения навън и нагоре. Ако попаднете на напрегнати зони или „възли“, отделете им повече време, като отпускате мускулите с леки кръгови движения.

Акупресура

• Масажирайте посочените на илюстрацията точки в продължение най-малко на една минута, като силно притискате с палците.

Упражнения

Следващите физически упражнения укрепват мускулите на стомаха и отнемат напрежението в долната част на гърба. Прекратете изпълнението им, ако усещате болка.

• Накланяне на таза: легнете на една страна на пода, поставете едната си ръка под кръста и се опитайте да смажете ръката, като притискате кръста към пода. Задръжте 10 секунди и се отпуснете.Повторете 15 пъти.

• Коремни преси: легнете по гръб със свити колена. Бавно повдигнете главата и гърдите на няколко сантиметра от пода, изпънатите ръце сочат към коленете. Задръжте 3 секунди и се отпуснете. Повторете 10 пъти.

• Разтягане на кръста: легнете по гръб, свийте коленете към гърдите и ги обхванете с ръце, придърпвайки ги към гърдите. Задръжте 5-10 секунди, отпуснете се и повторете 10 пъти.

• Отново свийте краката към гърдите, но този път опишете широк кръг с коленете. Повторете 5 пъти по посока на часовниковата стрелка и 5 пъти в противоположната.

• Люлеене на кръста: легнете по гръб и свийте краката така, че ходилата да са близо до седалището. Като внимавате коленете да са допрени, наклонете ги вляво доколкото можете. Раменете и ходилата са здраво допрени до пода. Повторете.по 3 пъти в двете посоки.

Релаксация

• Следната процедура помага за облекчаване на болката. Легнете на пода и подпрете коленете с възглавница или валчеста подложка. Може да поставите малка възглавница или навита на руло кърпа под кръста. Променяйте положението си, докато се почувствате удобно.

• Опитайте се да „избягате“ от болката. Затворете очи и се съсредоточете върху тялото си. Насочвайте вниманието си към всяка отделна част - от пръстите на краката до лицето и очите.

Последователно отпускайте всяка част. Цялата процедура трябва да продължи най-малко 10 минути.

• Ако не можете да се отпуснете, използвайте касети за релаксация, научете се да медитирате и биологично зареждане.

Специализирана помощ

• Остеопатията и широ осигуряват ефикасно лечение чрез масаж, ултразвук и манипулации. Препоръчват се и физически упражнения.

• Техниката „Александър“ подобрява стойката и горещо се препоръчва при подобно състояние.

• Акупунктурата успешно премахва болката.

Традиционна медицина

• Предписват се противовъзпалителни и отпускащи мускулите лекарства, съчетани с физиотерапия.


За по-добро обслужване и изпълнение на вашите поръчки използваме "бисквитки" (cookies)   Разбрах