Безплатна доставка над 49лв Виж условията
Език: BG
Валута: USD
  • USD
  • EUR
  • GBP
  • BGN
Добре дошли в bilki.bg! |

Кошница

0 артикула

Категории продукти

Болки в коляното - предпазване, хранене, масаж

Болките в коляното могат да се дължат на различни причини, засягащи самите кости, структурата на ставата или мускулите и сухожилията. Коленете са носещи тежестта стави, подложени на голямо изморяване и износване, и са обичайно място за появяване на болки.

Болки в коляното

Предпазване

• Разгрявайте и раздвижвайте коляното поне 15 минути преди физическо натоварване.

• Редовно си купувайте нови спортни обувки.

• Ако е възможно, бягайте по меки, а не по твърди настилки.

Лечение на болки, предизвикани от физическо натоварване и преумора

Хранене

.   Ако сте с наднормено тегло, вие подлагате коляното си на по-голямо натоварване. Постарайте се да достигнете оптималното за височината си тегло.
. Вземайте масло от билката свещица (6x500 мг. дневно).

Хидротерапия

• Болката и отокът могат да намалеят от налагането с леден компрес или от прилагането на студени и горещи процедури. Пригответе ледения компрес, като увиете с кърпа кубчета лед или пакет замразени зеленчуци. Пригответе бутилка с гореща вода и също я увийте в кърпа. Поставете ледения компрес на коляното за 10 минути, след това направете същото с грейката. Повторете процедурата 3 пъти, няколко пъти дневно. Студените и горещите компреси подобряват кръвообращението в коляното, като по този начин се изтласкват натрупаните там токсини, а чистата кръв ускорява оздравяването. Този метод е изключително ефективен при подобно състояние.

Масаж

• Действието на масажа е подобно на това на топлите и студени компреси: масажът стимулира кръвообращението и помага за разнасянето на натрупаните токсини. Отпуски мускулите и сухожилията. Редовният професионален масаж е много полезен при това състояние. Може да го замените със следната процедура:

• Седнете и прегънете коляното. Поставете палците от външната страна на крака, а пръстите и дланта - от вътрешната. Прокарайте палците надолу по мускулите, като леко увнличавате натиска, докато достигнете глезенната кост. Това се нарича „оголване“ на мускула. Придвижете ръцете си от вътрешната страна на глезена и масажирайте нагоре вътрешната страна на крака. Най-накрая поставете палците отпред и отдолу под коляното, а ръцете около прасците, пръстите са зад коляното, и „оголете“ надолу прасците с пръсти.

Акупресура

• При много от случаите на болка в коляното масажирането на точките, посочени на илюстрацията, има положителен ефект.

Упражнения

• Следващите упражнения укрепват мускулите, поддържащи коляното.Те трябва да се изпълняват само ако не предизвикват никакви болки в коляното. Опитайте се да правите тези упражнения най-малко 2 пъти дневно.

• Седнете на пода с изпънати напред крака. Поставете навита на руло кърпа под болното коляно. Стегнете мускулите на крака, без да движите коляното, задръжте 30 секунди и отпуснете. Повторете 20 пъти.

 

• Седнете с гръб, подпрян на стената, краката са изпънати напред. Вдигнете крака с болното коляно няколко сантиметра над земята, задръжте 5 секунди и отпуснете. Направете 20 повдигания, починете си и направете още 20.

• Легнете по корем на пода. Поставете дръжката на тежка чанта върху глезените си и свийте колене, като повдигнете краката си и чантата. Изпълнете 20 пъти, починете си и повторете.

• Плуването и гребането се спортове, които не натоварват коленете, но спомагат за укрепване мускулите на краката.

Специализирана помощ

• Остеопатите и занимаващите се с шиpo биха препоръчали масаж, ултразвуково лечение, упражнения или манипулации.

• Акупунктурата може да помогне за намаляване на болката.

Традиционна медицина

• Лечението зависи от причината за болката и може да варира от лечение с лед (описано по-горе) до предписване на противовъзпалителни лекарства, физиотерапия или операция.


За по-добро обслужване и изпълнение на вашите поръчки използваме "бисквитки" (cookies)   Разбрах