Език: BG
Валута: USD
  • USD
  • EUR
  • GBP
  • BGN
  • CZK
  • DKK
  • HUF
  • NOK
  • PLN
  • RON
  • RUB
  • RSD
  • SEK
  • CHF
  • TRY
Добре дошли в bilki.bg! |

Кошница

0 артикула

Категории продукти

Анални фисури - предпазни мерки, лечение, билки, йога

Сцепва се лигавицата на ануса и се образуват  язвички, най-често като резултат от напрягане при уриниране с мъчителни, сухи движения. Симптомите се изразяват в болезнено ходене по нужда. Може да се видят и ярки, кървави пръски по тоалетната хартия.

Анални фисури

Предпазни мерки

• Избягвайте запичането: яжте повече целулозни храни (зърнени храни, плодове, зеленчуци, сушен боб и грах) и пийте поне 8 чаши вода дневно.

Лечение

Практически съвети

• Употребявайте мека тоалетна хартия или влажни бърсалки. Измивайте редовно аналните части, особено след уриниране, за да предпазите наранената кожа от инфекции.

Билки

• Отварата от глухарчета (глухарчено кафе) е леко разхлабително: 2-3 чаени лъжички от корена се заливат с чаша вода, врат 10 минути на слаб огън и се пие 3 пъти дневно.

• За цялостно успокоение на червата направете настойка от 2 чаени лъжички корен от глухарче, 2 чаени лъжички жълт лапад, по 1 чаена лъжичка сена (александрийски лист), лакрица (сладник) и джинджифил. Пие се преди лягане.

Хранене

• При краткотрайно разхлабване яжте сушени сливи веднъж дневно. За по-продължителен благоприятен резултат включете в менюто си повече целулоза като например зърнени храни (но не и пшенични трици), плодове и сурови зеленчуци.

• Пийте поне 8 чаши вода дневно.

• Намажете леко фисурите със зехтин, за да облекчите болката и дразненето.

Хомеопатия

• Когато имате чувството, че изпражненията разкъсват ануса: азотна киселина.

• Когато имате чувството, че анусът ви е пълен с натрошени стъкла: ратания (Ratanhia).

Взема се два пъти дневно в продължение на 1 седмица и се повтаря при необходимост

Хидротерапия

• Подходящи за целта са горещи вани в седнало положение и приемането на целулозни храни.

Упражнения

• Ако водите заседнал начин на живот, упражненията са много важни, за да поддържате храносмилателната система в здравословно състояние. Разхождайте се, бягайте или плувайте поне 3 пъти седмично.

Йога

Следните пози от йога ще ви помогнат да се освободите от запека:

• Легнете по гръб. Свийте дясното коляно към гърдите, вдишайте и се опитайте да го докоснете с брадичката. Задръжте така 10 секунди, издишайте и поставете крака на пода. Повторете същото с левия крак, а след това с двата крака едновременно.

Традиционна медицина

• Понякога за облекчаване на отделянето се препоръчва течен парафин. Ако фисурите са упорити, осъществява се процедура за разширяване на аналния отвор (анално разширяване). Язвичката може да се премахне оперативно. За неутрализиране на болката може да се използува гумена или покрита с пяна седалка, която да намали натиска върху наранената част.



Автор: